logo-samandehi

نرم افزار امین پایگاه - ویژه پایگاه های مساجد و بسیج

نرم افزار امین پایگاه - ویژه پایگاه های مساجد و بسیج

تولید کننده: رضا نیک مرام
کد محصول: نرم افزار
وضعیت موجودی: 7
قیمت: 90,000 تومان
قیمت بدون مالیات: 90,000 تومان
تعداد:  

 

براي بزگنمايي کليک کنيد

عملكرد نرم افزار امين پايگاه

ديد كلي:

نام اين برنامه را امين پايگاه انتخاب كرديم به دليل اين كه مديريت پايگاه هاي مساجد را انجام مي دهد.

اين نرم افزار با ويژوال بيسيک 6 و بانک اطلاعاتي اکسس است.

این برنامه همراه با سورس و گزارش پایانی است. مستندات در بیش از 30 صفحه

نماي کلي

نماي كلي نرم افزار

اولين ورود به نرم افزار:
زماني كه براي اولين بار برنامه را اجرا مي كنيد پنجره زير نمايش داده مي شود.
 

ورود به سيستم


بر روي دكمه ورود به سيستم كليك كنيد. براي اينكه نام كاربري و رمز عبور پيش فرض هستند فرم كاربران به صورت زير نمايش داده مي شود.


نام كاربري و رمز پيش فرض را تغير داده و دكمه ثبت را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه اين نام كاربري مدير (مجوز دسترسي به تمامي قسمت ها) است و اين نرم افزار فقط يك  كاربر مدير دارد.
بعد از تغيير مشخصات كاربر مدير، مي توانيد با انتخاب دكمه كاربر جديد كاربر محدود شده به برنامه معرفي كنيد. فقط كاربر مدير مي تواند مشخصات ديگر كاربران را تغيير دهد.
در صورتي كه با كاربر محدود شده وارد برنامه شويد و  از پنل سمت راست دكمه مديريت كاربران را انتخاب كنيد با پيام عدم دسترسي مواجه خواهيد شد.

 

 

  عدم دسترسي به مديريت كاربران

  

 

 

شرح محيط اصلي برنامه:


بعد از تنظيم كردن مشخصه كاربران وارد محيط اصلي برنامه مي شويد. كه به قسمت پنل، سمت راست برنامه و قسمت ليست كالا ها، سمت چپ برنامه تقسيم مي شود.
در قسمت پنل كه دكمه هاي پر كاربرد تعبيه شده است و در قسمت پايين اين پنل تاريخ وجود دارد كه در صورت كليك راست بر روي تاريخ مي توان مد تاريخ را تغيير داد.

 

در صورت انتخاب مد ميلادي – شمسي فقط سال به شمسي تبديل مي شود، روز و ماه به ميلادي مي مانند.
با دكمه  كه در بالاي پنل قرار دارد مي توان پنل را مخفي يا نمايش داد. با كليد هاي  Shift+Z   قابل دست رسي است.

 


در قسمت ليست كالا ها، با انتخاب هر كالا مي توان متعلقات و توضيحات آن را مشاهده كرد يا بر روي آن دابل كليك كرده و آن را ويرايش كرد. اما در بالاي اين ليست يك جستجوي هوشمندي قرار دارد.
 با كليك كردن بر روي فلش روبروي جستجو مي توان حوز? آن را تغيير داد.



در صورتي كه عبارت % را جستجو كنيد ليست تمام كالاها با تعداد تعداد كالا ها نمايش داده مي شود.

 

مديريت گروه ها و زير گروه:


در پايگاه هاي مساجد معمولاً چندين واحد وجود دارد كه در اين نرم افزار به نام گروه اصلي
معرفي شده و هر واحد ممكن است يك يا چندين زير مجموعه داشته باشد.
به عنوان مثال گروه اصلي آماد و پشتيباني كه زير گروه هاي انبار و اسلحه خانه را دارد.
از پنل سمت راست دكمه مديرت گروه ها را انتخاب كنيد تا پنجر? زير نمايش داده شود.


مديريت گروه ها


در شكل بالا سمت راست، ليست گروه هاي اصلي قرار دارد.
با انتخاب دكمه افزودن به گروه اصلي مي توان گروه اصلي جديدي معرفي كرد يا با دكمه حذف گروه اصلي گروه انتخابي را حذف كرد.
پس از انتخاب يك گروه اصلي، ليست زير گروه هاي در ليست سمت چپ نمايش داده مي شود.
اعمالي را كه بر روي گروه هاي اصلي مي توان انجام داد، بر روي زير گروه ها نيز مي توان انجام داد.

افزودن كالا:
پس از تنظيم كردن گروه ها، مي توان به گروه هاي معرفي شده كالا افزود (اجناسي كه در پايگاه وجود دارند را كالا مي ناميم ).

ابتدا از منوي افزودن گزينه افزودن كالا را انتخاب كنيد تا پنجره افزودن كالا نمايش داده شود.


افزودن كالا


اطلاعات كالاي خود را در فيلدها وارد كنيد از ليست بازشو در گروه، گروه اصلي را انتخاب كنيد و از ليست زير گروه، زير گروه مورد نظر را انتخاب كنيد.
بعد از ورود اطلاعات بر روي دكمه افزودن كليك كنيد در صورت وجود خطا به شما پيام داده مي شود كه آنها را رفع كنيد در صورت درست وارد كردن اطلاعات برنامه به شما پيام زير را نشان مي دهد.

 

افزودن متعلق:

اگر كالايي متعلقاتي دارد مي توان از پنل بر روي افزودن متعلق كليك كرد و متعلقات خود را در فرمي كه به شكل زير است وارد كرد.


براي ويرايش متعلقات وارد شده مي توان از محيط اصلي برنامه، متعلق مورد نظر را از ليست متعلقات كه در پايين صفحه وجود دارد، انتخاب كرده و دابل كليك كنيد. 

 

مديريت اعضاء:


در پايگاه هاي مساجد به دليل وجود واحد هاي مختلف كه در هر واحد اشخاصي مشغول به كار هستند و معمولاً كالا هاي وارد شده را به واحد هاي ديگري و به شخص خاصي تحويل     مي دهند از اين رو ما قسمت مديريت اعضاء را درست كرديم تا بتوان مشخصات پرسنل پايگاه را ذخيره كرده و به اين اشخاص در صورت لزوم كالا تحويل داده شود.

از پنل سمت چپ دكمه مديريت اعضاء (كليد F9 ) را انتخاب كنيدتا پنچره زير نشان داده شود.

 

براي افزودن يك شخص ابتدا  گروهي را كه شخص مورد نظر در آن فعاليت مي كند را انتخاب كنيد سپس مشخصات را وارد كرده و روي دكمه افزودن فرد كليك كنيد.
براي ويرايش از ليست پايين، فرد مورد نظر را انتخاب كنيد يا نام آن را جستجو كنيد و پس از انتخاب بر روي آن دابل كليك يا دكمه ويرايش فرد را بزنيد.
دكمه نمايش كل اعضا تمام افراد پرسنل را نمايش مي دهد.

 

تحويل كالا:

 

پس از وارد كردن مشخصات پرسنل اكنون مي توانيد يك كالا را از ليست كالا ها كه در محيط اصلي برنامه وجود دارد انتخاب كرده و از پنل سمت چپ بر روي دكمه تحويل به كليك كنيد تا پنجره زير نشان داده شود.

 

 

با نمايش فرم تحويل كالا مي بينيد كه مشخصات كالاي انتخابي در بالاي فرم ظاهر شده و شما مي توانيد گروه را انتخاب كرده و افراد عضو آن را در ليست كشويي پايين مشاهده کنيد يكي را از ليست انتخاب كنيد.
در صورتي كه كالاي انتخابي متعلقاتي دارد مي توانيد بر روي دكمه انتخاب متعلقات كليك كنيد و از ليست ظاهر شده متعلقات خود را انتخاب كنيد و بر روي دكمه ذخيره و برگشت كليك كرده و ديگر تنظيمات را انجام داده و ثبت را فشار دهيد.

 

ليست تحويلات:

 

براي نمايش كالاهايي كه تا كنون تحويل داده شده از پنل دكمه ليست تحويلات(Ctrl+L ) را كليك كنيد تا پنجره زير نمايش داده شود.
براي برگشت يك كالا آن را انتخاب كرده و بر روي دكمه حذف / برگشت كالا كليك كنيد
حذف تمام اطلاعات بانك:
در صورتي كه اطلاعات آزمايشي وارد كرده ايد و پس از يك دوره آزمايشي مي خواهيد اطلاعات درست را وارد كنيد، مي توانيد از اين ابزار استفاده كنيد تو جه داشته باشيد كه تمام اطلاعات اعم از كاربران، گروه ها، كالاهاي تحويل داده شده و كالاها حذف مي شوند.
اين ابزار از منوي ابزار گزينه حذف تمام اطلاعات بانك را انتخاب كنيد. براي اين كه هر كاربري نتواند اطلاعات را پاك كند اين ابزار فقط براي كاربر مدير است كه با رمز مدير اين عمل صورت مي گيرد.

گرفتن كپي پشتيبان:

 

براي اينكه از تمام اطلاعات وارد شده يك كپي پشتيبان تهيه كنيد از منوي امين پايگاه زير گزينه گرفتن كپي پشتيبان را انتخاب كنيد. سپس كادر زير ظاهر مي شود و مسير را به آن داده و ذخيره كنيد.

 

 

بازگرداني كپي پشتيبان:


در صورت مشاهده بروز هر مشكلي ميتوانيد يكي از كپي هاي پشتيباني را بازگرداني كنيد. براي اين كار از منوي امين پايگاه زير گزينه بازگرداني كپي پشتيبان را انتخاب كنيد. برنامه بازگرداني به شكل زير نمايش داده مي شود.

بهتر است قبل از بازگرداني از اطلاعات موجود يك كپي پشتيبان بگيريد.

 

به اخطار داده شده توجه كنيد، بر روي دكمه آدرس بانك كليك كنيد و يكي از كپي هاي پشتيبان را باز كنيد پس از اين كار ملاحظه مي كنيد كه تمام كپي هاي موجود در آدرس داده شده، در ليست فايل ها ظاهر مي شوند.
يكي از كپي ها را از ليست انتخاب كرده و بر روي دكمه بازگرداني كليك كنيد پس از كرفتن تاييد كه نشان دهنده اين است كه اطلاعات بازگرداني شده اند مي توانيد بر روي دكمه ورود به برنامه كليك كنيد

 

كپي پشتيبان خودكار:


اين امكان به اين صورت است كه بعد از 21 تغيير(افزودن، ويرايش يا حذف) به صورت خودكار كپي پشتيبان در مسير نصب برنامه در پوشه اي به نام AutoBackup گرفته          مي شود. پس از اينكه كپي ها به 30 عدد رسيدن، كپي بعدي بر روي فايل اول رو نويسي مي شود. يعني شما مي توانيد تا 630 تغيير به عقب برگرديد.

گزارش گيري:


براي اجراي فرم گزارش گيري از پنل بر روي دكمه فرم گزارش (Ctrl+R ) را انتخاب كنيد.

در قسمت اول مي توانيد گزارش كالاهايي را كه بين دو تاريخ تنظيم شده را بگيريم در گزارش گيري تاريخي ديگر نسبت به چند ماه يا سال مي توان يك گزارس گرفت.

 

این برنامه با ويژوال بيسيک 6 visual basic 6 طراحی شده و در یک فایل فشرده  rar قرار داده شده که پس از پرداخت در قسمت حساب کاربری، بخش دانلود ها  قابل دانلود است.

برای عمل پرداخت بهتر است از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کنید.


 برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و کالا را به سبد خرید خود اضافه کنید و سپس گزینه پرداخت را بزنید.

پرداخت هزینه از طریق درگاه های اینترنتی صورت میگیرد که هنگام پرداخت شما باید یکی از روش های پرداخت را انتخاب کنید مثلا روش پرداخت از طریق بانک ملت يا پی لاین را انتخاب کنید و ادامه را بزنید، سپس به صورت خودکار وارد سایت مربوطه می شوید. پس از ورود به سایت سامانه پرداخت اینترنتی بهتر است ابتدا عضو سایت سامانه پرداخت اینترنتی شوید، البته بدون عضویت هم میتوان پرداخت کرد.

تمام کارت های عضو شتاب در هر دروازه پرداخت پشتیبانی می شوند، مثلا دروازه پرداخت بانک ملت تمام کارت های عضو شتاب را می پذیرد.

 

پس از پرداخت وارد حساب خود شده و از لینک زیر به قسمت دانلودهای خود رفته

دریافت فایل

 

نوشتن نظر در مورد این محصول

نام شما:


نظر شما: توجه : HTML ترجمه نمی شود!

رتبه: بد           خوب

کد امنیتی را در کادر زیر وارد نمایید:



محصولات مرتبط (1)
فروشگاه تک ستاره - انجام پروژه های اداری و نمونه برنامه ها برای توسعه دهندگان © 2017-1392 , Powered By OpenCart